Hotel Viking

Vind het beste hotel in Newport voor je datums, selecteer op prijs of voorkeur
Vergelijk aanbiedingen voor Hotel Viking op honderden sites, allemaal op één plek
Zoek naar een aanbieding met gratis annuleren of uitstekende beoordelingen
Kamers en prijzen vergelijken
Wat feiten op een rij
Inchecken vanaf | 16:00 |
---|---|
Uitchecken vóór | 11:00 |
Ontbijt | Ontbijt beschikbaar |
Huisdieren | Huisdieren welkom tegen een toeslag |
Kinderen | Kinderen zijn welkom in dit hotel |
Voorzieningen
Meer over Hotel Viking

Hotel Viking
Hotel Viking ligt vlak bij het strand in de wijk Downtown Newport in Newport. Culturele hoogtepunten die je hier kunt bezoeken zijn onder andere International Tennis Hall of Fame and Museum en Naval War College Museum. Een aantal andere bijzondere bezienswaardigheden zijn Thames Street en Kingscote Newport Mansion. Ook een bezoek aan Bannister's Wharf en Cliff Walk is sterk aanbevolen. Geniet van wat tijd op of aan het water dankzij faciliteiten voor kajakken, duiken en snorkelen in de buurt, of ga lekker wandel- en fietsroutes afleggen in de buitenlucht. Luxe accommodatie met een volledig uitgeruste spa en fitnessfaciliteitenDit rookvrije hotel heeft niet alleen een volledig uitgeruste spa, maar ook een binnenzwembad en een restaurant. Wifi in gemeenschappelijke ruimtes is gratis. Je vindt er ook fitnessfaciliteiten, een bar/lounge en een sauna. Hotel Viking heeft 208 kamers met airconditioning die zijn voorzien van een kluis en een haardroger. Alle bedden met een pillowtop-matras hebben donzen dekbedden en luxe beddengoed. Elke lcd-televisie van 50 inch heeft premium digitale zenders. In dit hotel in Newport is wifi gratis, met een snelheid van 50+ Mbps. Zakelijke voorzieningen zijn onder meer bureaus, bureaustoelen en een telefoon met gratis lokale gesprekken (hiervoor kunnen beperkingen gelden). Een schoonmaakservice is dagelijks beschikbaar. De locatie beschikt over een binnenzwembad en een bubbelbad. Overige recreatieve voorzieningen zijn onder andere een sauna en fitnessfaciliteiten. Kinderen onder 17 jaar oud worden niet tot het zwembad, de fitnessruimte en het bubbelbad toegelaten zonder toezicht van volwassenen. De onderstaande recreatieve activiteiten vind je ter plaatse of in de directe omgeving. Mogelijk zijn toeslagen van toepassing.
Beoordelingen en reviews
Reviews van reizigers
Opmerking: 16 aug. 2019
Verblijfdata: aug. 2019
Opmerking: 11 mrt. 2025
Amazing experience!!
Beyond the culinary delights, the restaurant's setting enhances the overall experience. The decor reflects Newport's coastal charm, creating an inviting atmosphere for both hotel guests and local diners.
In summary, One Bellevue at Hotel Viking stands out as a premier dining destination in Newport, offering exceptional service, delectable cuisine, and an ambiance that pays homage to the city's rich heritage.
Antwoord van hotel
Opmerking: 12 maart
Thank you for your perfect rating! It was such a pleasure having you dine with us recently. We take great pride in providing a memorable experience in addition to delicious offerings, exemplary service, and a refined atmosphere. We look forward to welcoming you back soon for another unforgettable meal.
Sincerely,
Derek Shelly
General Manager
Opmerking: 11 mrt. 2025
Fantastic atmosphere with a classic style
Antwoord van hotel
Opmerking: 15 maart
Thank you for your positive and thoughtful feedback! The timeless charm and welcoming ambiance make every visit special, and it's wonderful that Hyechong's service and culinary experience stood out. Hotel Viking is always ready to elevate your next gathering, whether it's a spa retreat or a company meeting. It was a pleasure having you here, and we can't wait to welcome you back soon for another spectacular experience!
Sincerely,
Derek Shelly
General Manager
Opmerking: 10 mrt. 2025
Terrible Service - if you can call it that
This was never taken care of. I had to call multiple times to get someone on the phone (seems like they'd rather do anything than answer a call) after 5pm to find out what was going on. I was told they'd take care of getting the items to the room and I'd get a confirmation that things were taken care of. No real acknowledgement and no one followed up with me. I did hear from the guest that they eventually received the surprise. The lack of customer service from this hotel was unsatisfactory and offputting. I was trying to make someone feel special and they weren't interested in enhancing their guests' experience or following through with a request.
I could not have been more disappointed. I now know I cannot count on a high end hotel such as this to follow through with a simple - but extremely impactful - request. The hotel was barely full and I am at a loss as to why this wasn't priortized. The rooms may be nice but the service leaves much to be desired and at the end of the day, you may not remember the thread count, but you'll always remember how someone made you feel...
Antwoord van hotel
Opmerking: 12 maart
Thank you for your feedback. We sincerely apologize for the lack of service you received when trying to organize a special experience for a family member. This is not the service we strive to provide our guests with, and we understand how frustrating this must have been for you. Please know that we will be reviewing your comments with our front desk team to ensure they are maintaining our service and hospitality standards. If you wish to further discuss your concerns, please do not hesitate to contact us directly. We truly appreciate you bringing this to our attention and hope to regain your confidence in us.
Sincerely,
Derek Shelly
General Manager
Opmerking: 23 feb. 2025
No longer a luxury hotel
Our room was fine - but as everyone knows they now charge a resort fee on top of parking which is crazy and you have no special accommodations in the room. Not even waters were waiting for us. And we heard multiple people complaining there was nowhere to get ice. Our room also had a smoke detector out of order hanging from the ceiling…
We went down to the pool the next day to find a pool that was cloudy and gross. The hot tub water was green. Judging by previous bad reviews here, this is a common problem they have done nothing to fix. I tried using the pool bathroom, and almost threw up from the sewage smell that was permeating the whole bathroom. No idea what is going on there.
We stayed for winterfest, and they have always had a wonderful fire and ice bar. Now they don’t even have that anymore. The fires weren’t even lit - no charm whatsoever. Everything that used to be magical about this place now just feels cheap. It’s so sad since this was such a wonderful place that held many memories for us, but I wanted to leave this review to hopefully deter others from being disappointed. They have some highly rated bed and breakfast places in Newport we’ll be looking into next time. Maybe someday ownership will change again and the place can be restored to its former glory.
Antwoord van hotel
Opmerking: 24 februari
Sincerely,
Derek Shelly
General Manager
Uitstekende locatie
1 Bellevue Ave, Newport, RI 02840, Verenigde Staten|2,19 km vanaf The Breakers
10 aanbevolen activiteitenbinnen 0,55 km
Vervoerbinnen 1,89 km
Luchthavenbinnen 5,33 km
Inchecken en uitchecken
Inchecken vanaf:
16:00
Uitchecken vóór:
11:00
Goed om te weten
Kinderen zijn welkom in dit hotel
2 jaar of jonger
Kinderen kunnen tegen betaling van USD 25 gebruikmaken van extra bedden.
3 jaar of ouder
Kinderen kunnen tegen betaling van USD 25 gebruikmaken van extra bedden.
Huisdieren welkom tegen een toeslag
Ontbijt beschikbaar
Ontbijtkosten
Neem contact op met het hotel voor prijsinformatie
Ontbijtopties
Engels ontbijt
Guests are required to show a photo ID and credit card upon check-in. Please note that all Special Requests are subject to availability and additional charges may apply.
Guests must provide own credit card which matches name of reservation when checking in. The hotel will pre-authorize your card and the pre-authorization will be released if there are no extra charges or damage to the room when checking out. Some hotels and room types have special policies, please check with the hotel for more information.-
Cash